Joga

To zmieni Twoje życie! Czas na jogę

Utrata masy ciała, mocne i elastyczne ciało, rozświetlona piękna skóra, spokojny umysł, dobre zdrowie – jeśli którakolwiek z tych rzeczy Cię interesuje, to joga może Ci to zaoferować. Często jest ona rozumiana tylko jako asan,  jednak tak naprawdę joga skrywa w sobie o wiele więcej! Korzyści są ogromne i to nie tylko dla zdrowia, ale również w jednoczeniu ciała, umysłu i oddechu. Brzmi to bardzo bajkowo, ale uwierz, że dzięki jodze będziesz spokojniejsza, szczęśliwsza i pełna energii!

 

Joga jako najlepsza aktywność fizyczna

Jeśli jesteś typem osoby, którą trzeba wyciągać wołami z łóżka, a Twoja jedyną aktywnością jest przejście się do sklepu po ciastka, to raczej trudno będzie Cię namówić na udział w codziennym bieganiu. Z jogą jest inaczej, ponieważ pozornie nie wymaga ona od Ciebie wielkiego poświęcenia. Przyjęcie odpowiedniej postawy, rozciąganie, techniki oddechowe, medytacja – to wszystko brzmi tysiąc razy lepiej niż godzinny trucht. Mimo wszystko joga wymodeluje Twoje ciało, poprawi kondycję, nauczy samodyscypliny, a każde pokonywanie kolejnych barier będzie dla Ciebie przyjemnością i wyzwaniem, a nie granicą obkupioną płaczem. Korzyści płynące z bycia regularnego uprawiania jogi są liczne, a do najważniejszych zalicza się:

  • poprawa kondycji,
  • lepsze samopoczucie,
  • ochrona przed urazami,
  • odtruwanie organizmu,
  • stabilniejsza, prawidłowa postawa ciała,
  • wsparcie układu oddechowego i krwionośnego,
  • zwiększenie elastyczności.
Sport

Wysiłek fizyczny wcale nie musi nas męczyć!

Joga na odchudzanie

Pragnienie wielu kobiet – schudnąć szybko i bezboleśnie! Joga pomaga również tutaj. Chociaż sprawia ona mniej kłopotów niż klasyczny fitness, to jednak potrafi bardzo wymęczyć i zmusić Twoje ciało do pracy na maksymalnych obrotach. Ponadto, dzięki regularnej praktyce jogi, staniesz się bardziej wrażliwa na rodzaj pokarmu – będziesz częściej zwracać uwagę na czas i ilość przyjmowanego jedzenia. Może to również pomóc w kontrolowaniu wagi.

Joga na odprężenie

Kilka minut jogi może być świetnym sposobem na pozbycie się stresu, który gromadzi się codziennie – zarówno w ciele, jak i w umyśle. Postawy jogi, pranajama i medytacja są skutecznymi technikami uwalniania stresu. Oprócz samych ćwiczeń ważna jest tu także otoczka – z głośników nie będzie Cię atakować głośna muzyka, a instruktorka nie będzie krzyczeć „jeszcze jedno powtórzenie!”, mimo że masz ochotę już tylko położyć się na macie i zasnąć. Nie musisz zawsze trenować w specjalnych szkołach – w domowym zaciszu również możesz stworzyć odprężającą atmosferę. Warto jednak, abyś kilka zajęć odbyła u doświadczonej osoby, która poprawi Twoje techniki i nauczy dobrych nawyków przy treningach.

Joga dla lepszych relacji

Joga może nawet pomóc poprawić relacje z małżonkiem, rodzicami lub przyjaciółmi. Umysł, który jest rozluźniony, szczęśliwy i zadowolony, lepiej radzi sobie z delikatnymi sprawami związanymi z życiem społecznym. Joga i medytacja sprawiają, że jesteś spokojniejsza, zamiast atakować będziesz wolała obserwować, zanim pochopnie wyciągniesz wnioski. Poza tym pomyśl – naprawdę nie chciałabyś spędzić kilku godzin w tygodniu w towarzystwie wyciszającej muzyki i skupieniu wyłącznie na swoim ciele i własnych potrzebach? Na pewno warto chociaż spróbować.

Świetnym uzupełnieniem ćwiczyć jest indywidualna dieta. Jak ją ułożyć? Skorzystaj z wiedzy lekarza i dietetyka– INDYWIDUALNA DIETA dla Ciebie!

  • Aby nie omijały Cię ważne treści,
    subskrybuj mój kanał na Youtubie


  • Podziel się

Jestem lekarzem, którego pasją jest kompleksowe, holistyczne podejście do zdrowia. Łączę medycynę z pracą nad ciałem i umysłem w powrocie do zdrowia.Więcej o mnie przeczytasz tutaj.

Dodaj komentarz

Zapisz się na Newsletter i Odbierz Poradnik "Jak wzmocnić Odporność?"

Zapisz się na maile pełne informacji o zdrowiu i odbierz poradnik. Piszę o tym jak dbać o zdrowie oraz informuję o swojej ofercie.
Chronimy Twoje dane zgodnie z polityką prywatności.