5 powodów dla których osoby z Hashimoto, biorą leki, stosują dietę a wciąż źle się czują

Dlaczego wciąż czuję się źle a stosuję leki i dietę?? O co chodzi?? Pomocy?!

Chorujesz na chorobę Hashimoto, przewertowałaś internet wzdłuż i wszerz. Bierzesz leki zalecone przez lekarza, stosujesz diety od dietetyków, suplementację a mimo wszystko doświadczasz wyczerpania, braku energii, stanów lękowych  oraz wciąż wypadają Ci włosy.. jest co najmniej 5 powodów Twojego złego samopoczucia.

      NR 1. Co wpływa na hormony tarczycy( oprócz dawki leku, którą przyjmujesz)??

Na hormony tarczycy i TSH, wpływa nie tylko układ podwzgórze – przysadka – tarczyca, ale także bardzo ważna jest aktywność dejodynaz na obwodzie ( przekształcają T4 do T3 i zależą od wielu czynników, od chorób współistniejących np układu krążenia, zaburzeń psychicznych(stanów emocjonalnych, nastroju), a także są osobniczo zmienne) jak i również układu neuromediatorów OUN (ośrodkowego układu nerwowego ) wpływających na aktywność podwzgórza i przysadki.

W uproszczeniu stres(emocje), choroby zapalne, choroby układu krążenia, choroby psychiczne a także styl życia (Sen, aktywność na świeżym powietrzu, relacje z innymi ) ma wpływ na stężenie hormonów ! Ilość hormonu zależy zatem nie tylko od  przyjmowanego leku, co jest bardzo ważne . Stąd czasami  występują rozbieżności w badaniach krwi.( np. w depresji można obserwować niskie TSH, ft3, ft4).

Moim celem wspominając o tych zależnościach jest to abyś drogi czytelniku dobrał sobie odpowiedniego specjalistę, który się na tym zna i interpretuje wyniki badań. Jest to bardzo złożony mechanizm. Zalecałabym omawiać je z lekarzem, jeśli jakiekolwiek leki przyjmujesz. .. Bo.. Przyczyną złego samopoczucia może być nieprawidłowo dobrana dawka leku ale to tylko jedna z możliwości ! A Jak widzisz jest ich wiele.

Nr 2. Medycyna wschodu i psychosomatyka czyli o kondycji psychicznej w Hashimoto

Zdrowie emocjonalne i stres. Wielu pacjentów z Hashimoto, wszystko absolutnie zrzuciłoby na karb tej choroby. Ale tak nie jest! Owszem Hashimoto wpływa istotnie na stan emocji i kondycji psychicznej w momencie niewyrównania hormonalnego (Stąd przeczytaj wpis o hormonach, może potrzebujesz dobrać odpowiedni lek)! Ale nie wszystko to wina Hashimoto! Część również istniała przed chorobą i w trakcie choroby została spotęgowana. Czasem jak czytam ” boli mnie palec, odczuwam niepokój i ciągle jestem smutna – czy to Hashimoto?! to mam ochotę za głowę się złapać. Nie kochanie, to nie Hashimoto, to sfera umysłu i emocji i tutaj trzeba jej poświęcić uwagę. (bierzemy pod uwagę zdrową dietę i wyrównany hormonalnie orgaznim).

Z medycyny wschodu – autoagresja– to także brak miłości i samoackeptacji, nadmierny krytycyzm w stosunku do siebie, brak umiejętności wyrażania siebie i swojego zdania, tzw. “nigdy nie robię tego, co chciałabym robić” itp.

Z ajurwedy natomiast jest to zablokowana ” czakra gardła” czyli  miejsce wewnętrznej energii twórczości i wyrażania siebie. Ps. Kiedyś też temu nie dowierzałam. Będąc konwencjonalnym lekarzem wydawało mi się to abstrakcją.

Dopóki nie zachorowałam i szukałam sposobów przywrócenia zdrowia, wierzyłam tylko i wyłącznie w to, że leki nas cudownie uzdrawiają.. To dzięki temu (swoim doświadczeniom) mam teraz możliwość oferowania kompleksowej pomocy potrzebującym. Teraz kiedy widzę jak wielki ma to związek z ciałem i chorobami nie wyobrażam sobie pominięcia elementu mentalnego w przywracaniu zdrowia. Równowaga wewnętrzna, tzw. wewnętrzna homeostaza emocjonalna jest tutaj kluczowa.

Jednym z czynników mocno widocznych wśród osób chorujących na ch Hashimoto jest nerwica lękowa oraz niepokój. Również należy nad tym mocno popracować. Samodzielnie, na moich warsztatach czy z psychologiem. To już Twój wybór.

Poza tym stresująca praca, toksyczne otoczenie czy brak umiejętności rozładowania napięcia to dla osób z chorobami autoimmunologicznymi katastrofa. To wszystko nie dość, że niekorzystnie wpływa na układ odpornościowy, to również ma wpływ na układ hormonalny i samopoczucie psychiczne. Ta sfera życia jest obowiązkowa do zadbania jeśli chcemy odzyskać dobre samopoczucie.

 

Stąd niedługo, bo już w sierpniu zapraszam Cię serdecznie na warsztaty online z psychosomatyki, gdzie przeprowadzę Cię przez cały ten proces.. uwalniania i odzyskiwania wewnętrznej równowagi .

Zaczniemy od stresu i wpływu umysłu na ciało,w kolejnych webinarach przejdziemy przez emocje, lęk, natrętne myśli a także wyznaczanie granic oraz medytację i techniki relaksacji. (daj znać na maila secretyzdrowia@gmail.com że jesteś chętna/chętny – powiadomię Cię o rozpoczęciu webinarów online).

 

NR 3 – INSULINA / GLUKOZA czyli insulinooporność

Uczucie zmęczenia, senności w ciągu dnia, szczególnie po posiłkach.. a także spadku nastroju i rozdrażnienia emocjonalnego to może być sygnałem tego, że organizm nie radzi sobie z gospodarką węglowodanową. Warto w tym właśnie celu wykonać badania glukozy na czczo, insuliny na czczo a następnie podwójnej krzywej obciążenia glukozą po godzinie i dwóch mierząc przy tym insulinę oraz glukozę. Może się okazać, że dodatkowo czai się tutaj problem insulinooporności, który może potęgować złe samopoczucie i stany zapalne. Niewątpliwie przetworzona żywność, cukry proste, rafinowane zboża, duża ilość tłuszczów trans oraz połączenia cukru prostego z tłuszczem nie są tutaj dobrym rozwiązaniem.

 

Nr 4 Suplementacja ale UWAGA odpowiednio dobrana ( + wit D3!)

Przeanalizuj ze specjalistą listę suplementów, które być może samodzielnie włączyłaś/włączyłeś do swojego menu. O suplementacji w Hashimoto będę jeszcze pisała.   Poza tym -> KONIECZNIE SPRAWDŹ POZIOM WIT D3 !

Z absolutnych podstaw wit D3 plus K2 – ilość dzienna dobrana odpowiednio do Twojego poziomu wit D3 w krwi(wit D3 ma spory związek z choroba Hashimoto), Selen – tutaj również należy uważać z dawką(nadmierna ilość selenu jest szkodliwa dla zdrowia/pronowotworowa) jod – jod w tabletkach często nie jest polecany osobom z Hashimoto ( jeśli już to postać płynna, Płyn Lugola, którego lekarze nie są zwolennikami).

Następnie cynk, suplementy dotyczące umysłu i nastroju w tym ashwaganda, różeniec górski, wit B compleks a także te usprawniające jelito pt L- glutamina, oraz tryptofan i L tyrozyna na lepszy sen , czy glutation działający antyoksydacyjnie – to wszystko aby nie pakować w siebie ” worka suplementów bez namysłu” powinno być z rozwagą ustalone i skontrolowane przez kogoś kto się na tym zna:) Ponadto jeśli łączymy niektóre suplementy razem możemy znieść ich wzajemne działania(np nie bierzemy selenu razem z cynkiem).

Zupełnie nowy dobór suplementacji, mocno indywidualny, zalecam każdemu kto boryka się z jakimkolwiek problemem zdrowotnym. Pamiętajmy, że kierujemy się samopoczuciem, objawami i trybem życia danej osoby a nie odgórnie ustalonymi schematami suplementacji.Gdyż takich ustaleń i schematów nie ma, a co za dużo to niezdrowo i niekoniecznie dobrze.

 

 Nr 5 . Twoja postawa i higiena życia

Na szczególną uwagę zasługuje tutaj fakt, że osoby, które są biernej postawy – tzn. leki jakie otrzymały przyjmują ale nic poza tym nie robią.., nie osiągają wybitnego samopoczucia i wspaniałego zdrowia. Bierna postawa polega na tym, że jesteś “ofiarą swojej choroby i ofiarą okoliczności”. Nie robisz nic w kierunku poprawy swojego samopoczucia. Aktywna postawa polega na tym, że jesteś świadoma, uczysz się się swojego organizmu, dbasz o jedzenie, o umysł a także o ciało.

Do 6 obszarów higieny życia na których absolutnie musimy się skupić chcąc przywrócić zdrowie należą :

Sfera fizyczna, Sfera duchowa, Sfera emocjonalna, Sfera poznawcza, Sfera zachowań oraz sfera relacji z bliskimi.

O tym wszystkim i o ogromnych korzyściach terapii opartej na tych 6 sferach pisałam TUTAJ na blogu.

 

Ps.  Na koniec przypomnę, że  w sierpniu zapraszam Cię serdecznie na warsztaty online z psychosomatyki, gdzie przeprowadzę Cię przez cały ten proces.. uwalniania i odzyskiwania wewnętrznej równowagi .

Zaczniemy od stresu i wpływu umysłu na ciało,w kolejnych webinarach przejdziemy przez emocje, lęk, natrętne myśli a także wyznaczanie granic oraz medytację i techniki relaksacji. (daj znać na maila secretyzdrowia@gmail.com że jesteś chętna/chętny – powiadomię Cię o rozpoczęciu webinarów online).

 

Ściskam,

Sylwia Łuczyńska,

więcej niż zwykły lekarz

  • Aby nie omijały Cię ważne treści,
    subskrybuj mój kanał na Youtubie


  • Podziel się

Jestem lekarzem, którego pasją jest kompleksowe, holistyczne podejście do zdrowia. Łączę medycynę z pracą nad ciałem i umysłem w powrocie do zdrowia.Więcej o mnie przeczytasz tutaj.

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Zapisz się na Newsletter i Odbierz Poradnik "Jak wzmocnić Odporność?"

Zapisz się na maile pełne informacji o zdrowiu i odbierz poradnik. Piszę o tym jak dbać o zdrowie oraz informuję o swojej ofercie.
Chronimy Twoje dane zgodnie z polityką prywatności.