6 skutecznych sposobów na jesienną chandrę, sprawdź sama!

Niewątpliwie w okresie jesienno zimowym bywają takie dni, że mamy ochotę nic nie robić, wsunąć się pod kocyk i nie wychodzić z niego cały dzień. Ogrania nas tzw, ” nic mi się nie chce”.

Dzisiaj podam Ci 6 moich  sposobów na jesienną ” chandrę”, które są niezwykle skuteczne!

Pierwszy ze sposobów, które stosuję i rekomenduję to poranna dawka świeżego, mroźnego powietrza. Wstaję rano i idę na szybki spacer lub wychodzą na balkon i wykonuję kilkuminutowy trucht w miejscu, rozciąganie, pajacyki. Takie działanie wpływa korzystnie na układ krążenia i układ nerwowy. Następnie wymieniam 5 „ wdzięczności” czyli za co jestem wdzięczna i słucham pozytywnych afirmacji.

Drugi sposób to Dieta. Na jesień i zimę w szczególności dbam o odpowiednie odżywianie. Wiem, że sezon owocowy się powoli kończy i stawiam na równowagę. Wykluczam cukry proste z diety i jeśli mam okres wytężonej pracy również kasze, ryże, makarony. Jem więcej białka, warzyw, zdrowych tłuszczy i orzechów. W ten sposób będąc na diecie nieco białkowo tłuszczowej mój nastrój poprzez brak wahań glukozy i insuliny staje się stabilny.

Poza tym nasze mózgi nauczyły się łączyć poprawę nastroju ze słodkim jedzeniem. Ja już od wielu lat zmieniam to skojarzenie. Cukier prosty w połączeniu w szczególności z tłuszczem utwardzonym (Ciasta, bułeczki, batony a nawet dużo owoców) kojarzy mi się z miażdżycą, cukrzycą, otyłością i chorobami sercowo naczyniowymi. Pamiętaj słodkie ciasto nie jest rozwiązaniem na Twój spadek nastroju 🙂 

3. Aromaterapia. Nie jest tajemnicą, że korzystam z olejków aromatycznych. Dbam o to aby były złożone z naturalnych składników. W okresie jesiennym w szczególności polecam olejek z pomarańczy. Stabilizuje układ nerwowy i działa uspokajająco. Olejki dodaję do kąpieli, nacieram nimi skroń i stosuję do masaży. Znakomicie pozwalają się rozluźnić i zmniejszyć napięcie mięśni.

4. Kawa z ” energią” Jesienią wracam do ulubionej przyprawy garam masala– w której znajduje się m.in. cynamon, kardamon, gałka muszkatołowa, pieprz czarny i koper włoski. Polecam kawę z energią. Gotowaną na wodzie z łyżeczką masła ghee lub oleju kokosowego z dodatkiem cynamonu i kardamonu. Jeśli już musimy dodać odrobinę słodyczy dla smaku dobrym rozwiązaniem będzie erytrol.

5. Sauna. Sauna parowa i aroma sauna mają wspaniałe właściwości odprężające. Mi osobiście służy najlepiej sauna parowa, z dużą wilgotnością i dodatkiem aromatycznych olejków. Stosuję ją na zmianę z sauną fińską, która wzmacnia odporność.

6.Ostatnim fenomenalnym rytuałem na jesień jest Masaż gorącymi kamieniami! Masaż łączy akupresurę i aromaterapię. Masażysta wykonując spokojne ruchy uciska punkty meridianowe w ciele, zwane czakrami. Niweluje on skutki stresu i nagromadzenia napięcia w ciele. Sprawdź sama jakie to przyjemne ! 🙂

Tych sposobów jest oczywiście więcej. To  tylko niektóre z nich, które wprowadzone w życie sprawią, że o jesiennej chandrze czy depresji będziesz mogła zapomnieć.

W celu zadbania o swoją odporność i poprawę stanu zdrowia zapraszam na kompleksowe konsultacje lekarskie.

Pozdrawiam serdecznie,

Lek. Sylwia Łuczyńska

  • Aby nie omijały Cię ważne treści,
    subskrybuj mój kanał na Youtubie


  • Podziel się

Jestem lekarzem, którego pasją jest kompleksowe, holistyczne podejście do zdrowia. Łączę medycynę z pracą nad ciałem i umysłem w powrocie do zdrowia.Więcej o mnie przeczytasz tutaj.

Dodaj komentarz

Zapisz się na Newsletter i Odbierz Poradnik "Jak wzmocnić Odporność?"

Zapisz się na maile pełne informacji o zdrowiu i odbierz poradnik. Piszę o tym jak dbać o zdrowie oraz informuję o swojej ofercie.
Chronimy Twoje dane zgodnie z polityką prywatności.